loading...

Friday 16 February 2018

Lelaki Bersongkok ini ceritakan saat-saat rasa amat takut dan gementar kerana lakukan kesalahan pada Sultan Johor, namun jangan terkejut lihat apa yang Sultan Johor lakukan ke atasnya selepas itu amat mengejutkan.


#Suatu masa dahulu pada bulan April 2010, saya ditugaskan untuk menyambut rombongan DYMM Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar yang tiba di Hotel Intercontinental Dar Tawhid, Makkah untuk tujuan menunaikan ibadah umrah.

#Tugas saya hanyalah memberikan minuman sahaja. Ketika itu, saya bertugas sebagai salah seorang staff Tabung Haji Travel di Jeddah. Bos saya pada masa itu sangat terrer. Dia pulang ke Malaysia, tapi dia dah lengkapkan segala jadual, bilik, kelengkapan, aturan dan tinggalkan kami dalam tugas pertama seumur hidup saya menjaga VVIP.

#Segala pesanan beliau telah saya ingati dengan baik. Antara pesanan beliau adalah, ketika Tuanku usai tawaf, hulurkan air kerana mungkin Tuanku kepenatan dan keletihan. Itu adalah personal touch pertama yang saya belajar daripada beliau. Small thing, tapi Big thing.

No comments:

Post a Comment